Recenze: John Steinbeck - Hrozny hněvu

21. srpna 2017 v 16:39 | Natt |  Recenze
Název: Hrozny hněvu
Autor: John Steinbeck
Žánr: Světová literatura
Rok vydání: 1939
Anotace: Román vychází ze života amerického lidu v období 30. let 20. stol., kdy tisíce amerických farmářů hledaly obživu a pracovní příležitost v Kalifornii. Spolu s osudy hlavních hrdinů sleduje autor osud ostatních vystěhovalců z Oklahomy, jejich strastiplné putování po amerických dálnicích, táboření u silnic, marnou honbu za výdělkem a jejich rostoucí rozhořčení. Sny o lepší budoucnosti se krutě rozplynou, ale hrdinové docházejí k poznání vlastní nezničitelnosti a k vědomí nutnosti skoncovat revoluční cestou se svým ponížením.

Musím říct, že tato kniha nepatří k té nejjednodušší a k nejodpočinkovější četbě, ale zase si na druhou stranu myslím, že vám může hodně dát. Začátkem se možná budete muset prokousat, ale nakonec budete rádi, že jste to udělali a nevzdali to. Steinbeck se nijak nezdráhá v popisování kruté, syrové reality toho, jak to skutečně bylo. A musím říct, že místy je to dost drsné. Absolutně vůbec jsem netušila, že si tímto muselo USA projít a jsem ráda, že teď už to vím. Nechci toho moc psát, abych tu omylem nevhodila nějaký spoiler. Upřímně ale můžu říci, že je to příběh hluboký, dojemný, ale i krutý. Při některých pasážích jsem div neměla husí kůži z té představy. Za mě je to mistrovské dílo a právem si autor zasloužil všechny ceny, které mu za Hrozny hněvu byly uděleny.