Recenze: Charles Dickens - David Copperfield

26. října 2017 v 21:49 | Natt |  Recenze
Název: David Copperfield
Autor: Charles Dickens
Žánr: Román, Fikce, Literatura světová
Rok vydání: 1850
Anotace: Slavný román, v němž sledujeme hlavního hrdinu od neradostného dětství po dobu, kdy se z něj stává úspěšný spisovatel a nachází štěstí a klid v rodinném životě. David Copperfield, kterého Dickens považoval za "nejoblíbenější dítě" své představivosti, je velkolepé dílo plné dobrodružných, tragických i komických pasáží a dodnes okouzluje nové a nové čtenáře.

Nedokáži říct přesně proč, ale Dickensovi knížky se mi čtou vždycky krásně. Ačkoliv jsou psané starou češtinou, nikdy to nemusím nijak přelouskávat a hned si na ten styl zvyknu a nechám se příběhem pohltit. Zatím to tak bylo u každé jeho knížky a David Copperfield nebyl vyjímkou. Příjemná a nenáročná četba, která utíká rychleji, než byste čekali. Stojím si za tím názorem, že by si měl každý přečíst alespoň jedno Dickensovo dílo a ačkoliv napsal dle mého osobního názoru lepší, stejně nevidím jediný důvod, proč by oním dílem nemohl být zrovna David Copperfield.

1 Keiji Keiji | Web | 28. října 2017 v 18:58 | Reagovat

Je to Dickensovo slovo, to je určitě ten důvod! Na tak krásný jazyk, jaký používal on, jsem u nikoho jinde ještě nenarazila. V takové intenzitě, tedy.
Mám v pořadníku přečíst snad všechno od něj, teda, tu Malou Dorritku už asi pomalu vzdám (ta mě fakt nebaví, čtu to jen pro ten jazyk, ale jen fakt v případě velké nudy - je to jediná kniha, kterou jsem si vzala do práce, abych neměla na výběr a četla jen ji. :D Ale už mi tam leží... snad od minulého podzimu. :D Ale párkrát jsem ji otevřela...)
Na Davida jsem taky koukala, ale jako nevzdělanec to mám pořád spojené s tím kouzelníkem, kterého jsem jako malá zbožňovala, ale teď už mě moc neláká. Musím přijmout myšlenku, že je to o něčem jiném a konečně si jej pořídit... :D A když se tobě líbil... :)

2 Natt Natt | Web | 30. října 2017 v 18:10 | Reagovat

[1]: Ano, dost pravděpodobně to jeho slovo skutečně bude! Tak alespoň vím, že do Malé Dorritky se pouštět raději nemám, aby mi taky doma tak dlouho neležela :D Já jsem to taky měla spojené s ním do nějaké doby, ale nikdy jsem neměla velké podvědomí ani o tom kouzelníkovi, takže mi nedělalo problém, že je to o někom jiném :D Jak jsem psala, ačkoliv má lepší díla, tak se mi líbil, tak uvidíš, jestli ti někdy přistane do rukou :)