Recenze: Luca Di Fulvio - Chlapec, který rozdával sny

3. listopadu 2017 v 18:49 | Natt |  Recenze
Název: Chlapec, který rozdával sny
Autor: Luca Di Fulvio
Žánr: Světová literatura, román, historické
Rok vydání: 2015
Anotace: New York, 1909. Zaoceánským parníkem přijíždí z Itálie mladá matka s malým synkem, aby si v Americe splnili svůj sen o lepším životě. Jejich naděje však záhy utrpí velkou trhlinu, neboť ve zbídačelém ghettu v newyorské čtvrti, kde se ocitnou spolu s dalšími přistěhovalci z celého světa, diktují pravidla brutální gangsteři a jejich poskokové. Pokud tu chce člověk přežít, nesmí měnit zavedená pravidla. Ledaže by měl charisma a neuvěřitelný dar fantazie. Román, jenž nás zavádí do prostředí rodícího se filmového průmyslu, rádia, Brodwaye, reklamy, mrakodrapů a luxusních automobilů, vypráví o velké lásce a houževnatosti snu, který zvítězí nad tvrdou realitou.

Tahle knížka... ani vám nedokáži slovy popsat, jaké pocity ve mě vyvolávala, když jsem jí četla. Neuvěřitelně krásné čtení, které s vámi určitě pohne. Zajímavý děj, který vás upoutá a který není tak předvídatelný, jak se na první pohled může zdát. Charismatické postavy, s kterými budete soucítit a pochopitelně i záporáci, které budete nenávidět! Díky stylu, kterým to je napsané se budete skutečně cítit součástí celého příběhu, což vás po dočtení možná bude mrzet, ale stále důležitější bude, že vám to přinese příjemný zážitek. Tahle kniha patří mezi mé nejoblíběnější a já se těším, až si při další návštěvě knihovny vypůjčím další dvě knížky od stejného autora! (hlavně, že jsem tam dnes byla, ale že tam mají i tyhle dvě jsem zjistila až při psaní tohoto článku, grr.)