Recenze: Anthony Doerr - Jsou světla, která nevidíme

27. prosince 2017 v 20:39 | Natt |  Recenze
Název: Jsou světla, která nevidíme
Autor: Anthony Doerr
Žánr: Literatura světová, román, válečné
Rok vydání: 2014
Anotace: Marie-Laure žije se svým otcem v Paříži nedaleko Muzea přírodní historie. Její otec má na starosti tisíce zámků v budově muzea. V šesti letech Marie-Laure oslepne a otec jí postaví dokonalý model jejich čtvrti, aby si mohla ulice vštípit do paměti a byla schopná najít cestu domů. O šest let později Paříž obsadí nacisté a otec s dcerou prchají do opevněného městečka Saint-Malo, kde žije ve vysokém domě u moře Mariin samotářský prastrýc. Odvážejí s sebou nejspíš nejcennější a současně nejnebezpečnější klenot z muzejní sbírky.

Kniha, která toho v sobě tolik ukrývá. Originální, dojemný příběh, od kterého se nebudete chtít odtrhnout. Ze začátku vás možná může mást přeskakování od jedné k postavy ke druhé a ještě k tomu i v jiných letech, ale zvyknete si. A všechno do sebe zapadne. A příběh vás pohltí. Tuto četbu jsem si vážně užila, bavilo mě to. Stejně jako u Zlodějky knih, nemusíte být fanoušci válečné literatury na to, aby se vám tento příběh líbil. Musím tu ale zmínit jedno ale, které mi brání dát této knížce plný počet šálků kávy (aka hodnocení ve stylu Coffee Talk!) a to je konec. Ten mi přišel... nedopracovaný. Prázdný, mdlý. Tahle kniha by si rozhodně zasloužila mnohem barvitější konec, na který by její autor bez jediné pochyby měl. I přesto tuto knihu ale k přečtení doporučuji, protože myslím, že čas strávený nad touto knihou není rozhodně ztracený.